wynajem długoterminowy aut

Co to jest wynajem długoterminowy

Jest to rozwiązanie dla przedsiębiorców dzięki, któremu można użytkować pojazd dowolnej marki bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Dzięki takiemu rodzaju finansowania auta na użytkowniku nie ciąży obowiązek zapłaty za całe auto a jedynie za jego nieznaczną część. Użytkownik bowiem nie musi wnosić żadnej opłaty wstępnej ani końcowej.

Kalkulacja rat jest wyliczona na podstawie wysokiej wartości końcowej, tzw wartości rezydualnej nazywanej wartością RV.

Ważny argument przemawiający za najmem to BRAK KONIECZNOŚCI WYKUPU POJAZDU przy zakończeniu umowy.

Korzyści najmu długoterminowego

  • 0% opłaty początkowej – dzięki temu nie ma potrzeby angażować środki pieniężne a tym samym przeznaczyć je na dowolny inny cel
  • Okres trwania umowy od 12 do 60 miesięcy
  • Stałe miesięczne opłaty
  • Pena kontrola kosztów związanych z pojazdem

Co to jest leasing operacyjny?

Klasyczny leasing operacyjny z punktu widzenia wysokości kosztów jest niczym innym jak kredytem na samochód. Oczywiście nie dosłownie, w świetle prawa jest to jak wskazuje nazwa lease = dzierżawa jest użyczeniem pojazdu. Jednak jak popatrzymy na ten rodzaj finansowania z punktu widzenia wielkości ponoszonych kosztów okazuje się, że „pożyczamy pieniądze” na zakup pojazdu. Jak to działa? Najczęściej leasingodawca wymaga jakiejś opłaty wstępnej (10%, 20% a nawet więcej. Następnie płacimy co miesiąc określoną ilość rat zazwyczaj 24, 36 albo 48. Ostatnie etap jeśli można tak to nazwać to wykup auta i tu uwaga OBOWIĄZKOWY. Klienci zwykle ustalają wykup na poziomie 1% albo 10%.

Wynajem długoterminowy VS Leasing operacyjny
cecha Wynajem długoterminowy Leasing operacyjny Uwagi
Opłata wstępna NIE jest obowiązkowa. JEST obowiązkowa. Wnoszenie jakiejkolwiek opłaty wstępnej jest niczym innym jak zamrożeniem własnej gotówki.
Ilość miesięcznych rat Od 12 do 60 Od 24 do 60 Możliwość krótkich umów pozwala na częstszą zmianę pojazdu. Często słyszy się że ktoś po zakupie pojazdu w leasingu np. 3 letnim żałuje wyboru już po roku. Przy wyborze i zakupie pojazdu zwykle towarzyszą nam silne emocje, które odciągają naszą uwagę od detali, które w późniejszym czasie będą nas denerwowały w aucie.
Kontrola kosztów W ratę można wliczyć:
koszty przeglądów serwisowych,
koszty różnego rodzaju napraw pozagwarancyjnych,
koszty zakupu, wymiany i przechowywania opon,
koszty ubezpieczenia OC/AC
Do raty nie można doliczyć żadnych innych kosztów Dzięki połączeniu wszystkich kosztów w jedną ratę a tym samym w jedną fakturę możemy co do złotówki zaplanować wszystkie wydatki związane z użytkowaniem pojazdu na cały okres trwania umowy. Po za kosztami paliwa oczywiście.

Samochód na nową firmę

Nowe firmy, które rozpoczynają dopiero działalność, bardzo często stają przed koniecznością zainwestowania we własne środki transportu. Oczywiście w zależności od rodzaju prowadzonej działalności ilość potrzebnych samochodów może się zmieniać – firmy transportowe muszą mieć rozbudowaną flotę samochodów ciężarowych, z kolei firmy handlowe potrzebują zwykle kilku samochodów dla swoich handlowców, choć równie dobrze byłyby widziane samochody przeznaczone do użytkowania przez czołowych pracowników. Można takie samochody kupić korzystając z kredytu, ale najczęściej firmy, które dopiero rozpoczynają działalność, nie mogą się wykazać odpowiednimi zabezpieczeniami. Pozostaje zatem korzystanie z leasingu.

Leasing dla nowych

Leasing dla nowych firm będzie z pewnością korzystnym rozwiązaniem w przypadku firm, które chcą skorzystać z możliwości korzystania z nowych samochodów, ale jednocześnie nie mogą skorzystać z możliwości zakupu samochodu za gotówkę. Leasing samochodów Toyota zaczyna się od wpłaty równej 0%, co sprawia, że może z niego skorzystać praktycznie każda firma. Równie ważny dla firm może być okres trwania umowy leasingu – najkrótsza może być zawarta na 2 lata, ale długość takiej umowy może sięgać do 60 miesięcy.

Dlaczego zatem leasing dla nowych firm jest korzystnym rozwiązaniem dla firmy? Firmy mogą korzystać z uproszczonej procedury – dealerzy samochodowi nie będą wymagać od firmy zbyt wielu dokumentów, a sama decyzja może być podjęta w ciągu godziny. Oczywiście firma może być poproszona o ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia oprócz standardowego zastawu na samochodzie i konieczności ubezpieczenia samochodu.

Alternatywą dla leasingu najem długoterminowy

Leasing jest korzystną formą finansowania samochodu także z punktu widzenia księgowości, zwłaszcza w przypadku mniejszych firm. Leasing generuje koszty uzyskania przychodu, zatem pozwala na obniżenie należnego podatku. W przypadku samochodów leasingowanych koszty uzyskania przychodu może generować również ubezpieczenie czy koszt naprawy serwisowej samochodu. Warto także pamiętać, że miesięczne raty leasingu w jednakowej wysokości pozwalają na zaplanowanie comiesięcznych wydatków.

Jednak jak prześledzimy wszystkie zalety leasingu i usłyszymy o najmie długoterminowym, okaże się, że to idealna alternatywa dla umowy leasingowej, generująca dużo więcej korzyści przy mniejszych ryzykach.

Przede wszystkim, najem długoterminowy charakteryzuje się brakiem jakichkolwiek opłat wstępnych.

Do tego, rata najmu długoterminowego zawszę będzie niższa od raty leasingowej, z racji na fakt, iż w najmie płacimy jedynie za utratę wartości wybranego pojazdu. Nie biorąc po uwagę, że musimy opłacić jego całą wartość. To właśnie sprawia, iż wynajem długoterminowy zaczyna być bardziej popularny od leasingu.

Leasing czy najem?

Klienci słysząc o najmie pierwszy raz, słysząc o jego zaletach dotyczących

  • niskich rat,
  • zerowej opłaty wstępnej
  • brak obowiązku wykupu auta.

Bronią swojej decyzji wyboru leasingu co jest oczywiste, oczywiste dlatego że taka jest natura ludzka. Ostatnim argumentem broniącym leasingu jaki słyszę, to to że:

„W leasingu będę właścicielem pojazdu na koniec umowy”

Szczerze mówiąc tylko czekam na to stwierdzenie.
Zadaję wtedy krótkie pytanie: i co wtedy? W 95% padają dwie różne odpowiedzi:

Pojazd zostanie w rodzinie. Niestety dzisiejsze auta bez względu na markę, bez względu na to czy jest to klasa średnia czy premium dosłownie wszystkie auta zaczynają się psuć po 3 latach lub po przejechaniu 150.000 km. Pozostawienie takiego pojazdu w rodzinie jest tylko pozostawieniem tzw. skarbonki bez dna. Auto będzie już bez gwarancji, z dużym ryzykiem na usterkę, a więc… czy warto jest ryzykować?

Będę mógł sprzedać samochód. I odzyskać część włożonych pieniędzy.

Odpowiadam:
Faktycznie odzyskasz tylko część pieniędzy, dzieję się tak bo auta tracą na wartości.

Zobacz: w leasingu spłacasz cały koszt pojazdu plus oczywiście koszt pieniądza załóżmy że jest to 150.000 PLN. Po 3 latach sprzedajesz ten pojazd za mniej więcej połowę wartości, w różnych markach i różnych modelach może to być różny procent.

150.000 PLN- 50% = 75.000 PLN

Można stwierdzić że użytkowanie tego pojazdu przez 3 lata kosztowało Cię 75.000 PLN.

Zatem po co zamrażasz pieniądze? po co chcesz być właścicielem auta na koniec po czym zaraz je sprzedaż?

W najmie długoterminowy zapłacisz tylko za użytkowanie, zapłacisz dokładnie tyle ile auto straci na wartości.

Wynajem długoterminowy Wrocław

Audi A6 Limusine za 1990 zł miesięcznie

Mercedes GLA za 1990 zł netto miesięcznie