Logowanie Rejestracja
Usługi bankowe przydatne seniorom w upalne dni

Strona główna Wiadomości Usługi bankowe przydatne seniorom w upalne dni Usługi bankowe przydatne seniorom w upalne dni

Usługi bankowe przydatne seniorom w upalne dni

Temperatury przekraczające 25 stopni z pewnością cieszą osoby, które odpoczywają na plaży czy w basenie. Niestety, to, co jest radością dla jednych, może być udręką dla innych. Przykładem mogą być osoby starsze, które źle znoszą wysokie temperatury. Expander podpowiada, że możemy im pomóc przekonując do korzystania z bankowości telefonicznej. Rozwiązaniem jest też ustanowienie automatycznych przelewów do opłacania rachunków. W ten sposób starsi nie będą musieli w upalne dni odwiedzać placówek banku czy poczty.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 21 lipca 2014
Zobacz więcej:

 

Lekarze zalecają, aby w gorące dni, kiedy temperatura przekracza 28o C w cieniu, osoby starsze nie wychodziły na zewnątrz. Tymczasem wielu z nich jest do tego zmuszonych, aby np. opłacić rachunki. W czasie, gdy młodzi wykonują przelewy za pomocą telefonów komórkowych, osoby starsze często płatności zlecają w oddziałach banków czy na poczcie. W rezultacie nie tylko narażają się na niedogodności czy wręcz ryzyko problemów zdrowotnych, ale jeszcze ponoszą niepotrzebnie wysokie koszty. O ile bowiem przelew internetowy nierzadko jest bezpłatny, to taki zlecany w oddziale banku, w skrajnych przypadkach kosztuje nawet 10 zł.

Jak pomóc starszym?


Młodzi najchętniej przekonaliby seniorów do korzystania z bankowości internetowej. Niestety, nie zawsze im się to udaje. Po pierwsze, potrzebny jest internet, który wiąże się z dodatkowymi comiesięcznymi wydatkami, które osoby starsze nie zawsze chcą ponosić. Niezbędny jest też komputer, a to kolejny koszt. Po drugie, nawet jeśli osoba starsza ma takie urządzenie z dostępem do internetu i potrafi z niego korzystać, to często nie chce tego robić, z obawy o bezpieczeństwo swojego kapitału. Nie oznacza to jednak, że nie możemy takim osobom z żaden sposób pomóc.

Przelewy telefoniczne


Pierwszym rozwiązaniem, które umożliwi seniorom wykonywanie płatności bez potrzeby wychodzenia z domu, jest bankowość telefoniczna. Obecnie większość dyspozycji, które można składać w placówkach czy w bankowości internetowej, można też złożyć przez telefon. Warunkiem przyjęcia dyspozycji przez  bank jest jednak potwierdzenie tożsamości osoby dzwoniącej jako właściciela konta. Dlatego należy przekonać seniora, aby będąc w oddziale banku poprosił o ustanowienie haseł do bankowości telefonicznej. Dopiero wtedy będzie mógł z tego rozwiązania skorzystać. Jest to nie tylko wygodne, ale również tanie. Przelewy zlecane za pośrednictwem infolinii banku kosztują co prawda więcej niż te internetowe, ale są znacznie tańsze i wygodniejsze niż obsługa w placówkach.

Zlecania stałe i polecenia zapłaty


Innym rozwiązaniem jest włączenie w banku automatycznego opłacania rachunków. Można to zrobić na dwa sposoby. Rachunki, które trzeba opłacać co miesiąc w takiej samej kwocie, warto regulować za pomocą zlecenia stałego. Jest to po prostu automatyczny przelew wykonywany z określoną regularnością np. zawsze tego samego dnia miesiąca. Co ważne, nie musimy się obawiać opóźnienia, jeśli termin wypadnie w dzień wolny od pracy. Systemy bankowe są bowiem na tyle dopracowane, że w takiej sytuacji wysyłają pieniądze tuż przed weekendem czy świętem. Przelew nie zostanie zrealizowany jedynie, jeśli na rachunku nie będzie znajdowała się odpowiednia kwota. Warto tego pilnować, gdyż nawet jeśli pieniądze wpłyną np. dzień po zaplanowanym terminie, to system w danym miesiącu nie będzie ponownie realizował przelewu, lecz zrobi to dopiero w kolejny określonym terminie.

Zlecenia stałe oczywiście zupełnie nie nadają się do płacenia rachunków, których kwota jest zmienna, jak w przypadku opłat za prąd czy telefon. Do automatycznego regulowania tego typu rachunków służy polecenie zapłaty. To również rodzaj automatycznego przelewu. Różnica polega jednak na tym, że kwota przelewu w poleceniu zapłaty może być zmienna, gdyż firma, do której mają trafić pieniądze informuje bank, jaką kwotę należy przelać. Dla bezpieczeństwa klient banku ma możliwość cofnięcia takiej płatności w ciągu 56 dni. Koszt usługi jest zwykle bardzo niski ok. 1 zł miesięcznie. Aby ją aktywować należy na piśmie złożyć odpowiednią dyspozycję zarówno w swoim banku jak i w firmie, której rachunki chcemy w ten sposób opłacać. Zaletą tego rozwiązanie jest również to, że jeśli na rachunku nie będzie wystarczającej kwoty, to zwykle po kilku dniach podejmowana jest kolejna próba dokonania płatności.
 

   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.