Logowanie Rejestracja
Rabaty, konkursy, premie - banki walczą o względy klientów

Strona główna Wiadomości Rabaty, konkursy, premie - banki walczą o względy klientów Rabaty, konkursy, premie - banki walczą o względy klientów

Rabaty, konkursy, premie - banki walczą o względy klientów

Konkurencja na rynku bankowym nieustannie rośnie, a wraz z nią zwiększa się oferta korzyści i przywilejów dla konsumentów. Banki zachęcają do wyboru ich oferty między innymi proponując pieniądze w zamian za założenie konta  lub polecenie go innej osobie, a także umożliwiając korzystanie z atrakcyjnych programów rabatowych.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 9 października 2012
Zobacz więcej:

W kwestii walki o klienta, prawdziwym znakiem czasów jest sprzedawanie produktów bankowych za pośrednictwem portali zakupowych. Właściciel karty lub konta nabytego tą drogą za symboliczną złotówkę, może liczyć na bonus pieniężny, zwolnienie z opłat lub wysokie oprocentowanie na rachunku oszczędnościowym. Z kolei od kilkudziesięciu do nawet 500 złotych zyskać można za polecenie konta znajomym.  

 


Coraz częściej organizowane są również konkursy czy losowania nagród, w ramach których zdobyć można gadżety, samochody i wycieczki. Dużym atutem w przyciąganiu klientów stała się także możliwość zwrotu części wartości transakcji, oferowana zwykle wraz z kartą kredytową. Do odzyskania jest nawet 5% miesięcznie, jednak zazwyczaj ta możliwość dotyczy transakcji dokonanych w wybranych punktach. W przypadku niektórych banków są to wyłącznie sklepy czy restauracje, inne dorzucają zwrot za bilety lotnicze oraz paliwo.

 


Kolejnym  sposobem na przyciąganie klienta jest rebranding lub lifting wizerunku. Na polskim rynku najpoważniejsze zmiany przeszły ostatnio PKO Bank Polski oraz Bank Pekao. W pierwszym przypadku zdecydowano się na kampanię z udziałem showmana Szymona Majewskiego oraz nowe produkty, w tym konto za „Zero”, a ostatnio również wskrzeszenie Szkolnych Kas Oszczędności. Celebryci w kampaniach reklamowych to z resztą coraz popularniejszy sposób na pozyskanie nowych użytkowników. BZ WBK zatrudnił w tym celu między innymi Antonio Banderasa i Chucka Norrisa, a Credit Agricole promowany jest przez Juliette Binoche.

 


Banki coraz częściej starają się również wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta. Niektóre z nich umożliwiaj spotkanie z konsultantem w wybranym miejscu i czasie, a także zachęcają do przenoszenia zadłużeń, oferując dogodniejsze warunki spłaty.

 


Należy jednak pamiętać, że duża część przywilejów to przede wszystkim sposób na przyciągnięcie nowych klientów. W kwestii dbałości lojalnych i długoletnich użytkowników, działania niektórych banków wciąż pozostawiają wiele do życzenia.

   
Finser

Finser



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!

« Czy powyższa informacja finansowa była pomocna?
|

Rabaty, konkursy, premie - banki walczą o względy klientów

Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.