Logowanie Rejestracja
Płatności online – jak wybrać dostawcę i ile to kosztuje

Strona główna Wiadomości Płatności online – jak wybrać dostawcę i ile to kosztuje Płatności online – jak wybrać dostawcę i ile to kosztuje

Płatności online – jak wybrać dostawcę i ile to kosztuje

Finalizując transakcję internetową klient chce, aby proces płatności online przebiegał w prosty, szybki, a zarazem bezpieczny sposób. Niespełnienie tych oczekiwań może zaważyć na rezygnacji z zakupu. Dobry dostawca tego typu płatności może okazać się gwarantem zadowolenia konsumentów e-sklepu czy internetowej platformy handlowej. Jak go wybrać i ile będzie trzeba zapłacić za wygodę klientów?

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 30 stycznia 2013
Zobacz więcej:

Znajdź, kup i zapłać – w taki sposób większość klientów wyobraża sobie idealną transakcję internetową. Zwłaszcza ostatni element jest bardzo istotny i powinien przebiegać bezproblemowo, a przede wszystkim bezpiecznie. Wynika to głównie z tego, że użytkownik operuje wirtualnym pieniądzem i nie ma bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym. Stąd ważne jest maksymalne uproszczenie finalizacji zakupu. Klient decyduje się na konkretny produkt lub usługę i pozostaje mu jedynie wybór metody zapłaty m.in. przelew natychmiastowy, zwykły, przy użyciu karty płatniczej lub na raty.

Decydując się na wdrożenie elektronicznych instrumentów płatności najlepiej wybrać dostawcę, który posiada licencję Agenta Rozliczeniowego wydawaną przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Do tej grupy należą m.in. PayU, Dotpay, eCard oraz Platnosci.pl. Zanim dojdzie do podpisania umowy, należy sprawdzić jakie koszty będą wiązały się z oferowaniem płatności online.


Pierwszą opłatą, z którą musi liczyć się właściciel sklepu internetowego jest tzw. opłata weryfikacyjna (służy zweryfikowaniu danych) lub opłata aktywacyjna (rejestracyjna) pobierana za założenie i aktywowanie systemu. Zwykle wynosi ona 1,5 – 10 zł.


Kolejny wydatek wiąże się z prowizją od wartości transakcji. W zależności od operatora e-płatności waha się ona w przedziale 2-3,5 proc. i ustalana jest dla każdego indywidulanie. Na jej wysokość może mieć wpływ m.in. branża czy wypracowywane obroty firmy. Niekiedy dostawcy usług stosują czasowe promocje np. w martwym okresie sezonu.


Należy zwrócić także uwagę na opłaty dodatkowe np. za wypłatę środków z konta, zwrot pieniędzy klientowi (koszt 1-10 zł od transakcji), gdy zrezygnuje on z transakcji, obsługę reklamacji chargeback (zwrot pieniędzy na konto w wyniku reklamacji za zakup sfinalizowany kartą płatniczą – koszt do 100 zł) czy przekroczenie limitu zleceń.

 

Sylwia Stwora


   
www.Sfera-Finansow.pl

www.Sfera-Finansow.pl



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!

« Czy powyższa informacja finansowa była pomocna?
|

Płatności online – jak wybrać dostawcę i ile to kosztuje

Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.