Logowanie Rejestracja
Opiniometr Sfery-finansow.pl: marzec 2015

Strona główna Wiadomości Opiniometr Sfery-finansow.pl: marzec 2015 Opiniometr Sfery-finansow.pl: marzec 2015

Opiniometr Sfery-finansow.pl: marzec 2015

Wiosna już w pełni, chociaż przelotne opady śniegu i gradu sprawiają, że chwilami trudno w to uwierzyć. Chyba świadomość tego, że wraz z wiosną wszystko budzi się do życia sprawiła, iż wzrosła – w porównaniu do lutego – liczba komentarzy dotyczących funkcjonowania polskich banków pozostawionych przez użytkowników naszego serwisu. Zapraszamy do lektury trzeciego odcinka Opiniometru, w którym przyjrzymy się ocenom z marca. Jak zwykle przypominamy, że cytowanie komentarze użytkowników zachowują pisownię oryginalną. Uczulamy też, iż część ocen negatywnych może być tzw. hejtem internetowym, a nie konstruktywną krytyką.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 9 kwietnia 2015
Zobacz więcej:

 

W lutym użytkownicy Sfery-finansow.pl skomentowali polskie banki 173 razy, zaś w ubiegłym miesiącu – 182 razy, co oznacza przyrost o 9 komentarzy. Nie będzie chyba znaczącą niespodzianką, iż ponownie okazało się, że to negatywnych ocen przybyło najwięcej. Padło ich 116, czyli 61,3 proc., przy czym w porównaniu z lutym liczba „negatywów” wzrosła zaledwie o jeden wpis. Komentarzy o pozytywnym wydźwięku było tradycyjnie najmniej – 32 (16,9 proc.), ale widoczny jest tu wyraźny wzrost o 9 opinii w odniesieniu do drugiego miesiąca w roku. Zdecydowanie najwyższy przyrost zanotowały komentarze o charakterze neutralnym, których zebrało się 34 (18 proc.).

 

Opiniometr Sfery Finansów

 

Najczęściej komentowany bank w ubiegłym miesiącu to – i tu zmiana w porównaniu z lutym – PKO BP, który zgromadził 27 opinii (14,3 proc.). Kolejnymi pod względem popularności okazały się Credit Agricole (25 ocen; 13,2 proc.) oraz ex aequo eurobank i BZ WBK, które zostały skomentowane po 24 razy (12,7 proc. wszystkich opublikowanych komentarzy).

 

Ogółem - marzec 2015

 

W lutym to Sygma Bank dominował w kategorii najczęściej ocenianego w serwisie banku, ale okazał się również instytucją finansową, na którą użytkownicy Sfery-finansow.pl narzekali najczęściej. W ubiegłym miesiącu palmę pierwszeństwa w niechlubnym zastawieniu przejął jednak BZ WBK – skrytykowany został łącznie 19-krotnie (16,37 proc. wszystkich ocen negatywnych). Tuż za nim uplasowały się Getin Bank (16 „negatywów”; 13,8 proc.) oraz Credit Agricole (15; 12,9 proc.).

 

Negatywne - marzec 2015

 

Przyjrzyjmy się więc bliżej temu, co userzy serwisu najczęściej wytykali trzem najgorzej ocenionym w marcu bankom. W przypadku BZ WBK najwięcej głosów rozczarowania padło z powodu niezadowolenia z ubezpieczeń kredytów gotówkowych. W tej kwestii zdecydowanie najbardziej zauważalny jest głos użytkownika o nicku rencista: „Oszukany klient Banku Zachodniego Oddzial Szprotawa ostrzega emerytow i rencistow przed ubezpieczeniem kredytu gotowkowego w ramach tzw. pakietu spokojny kredyt. Poniewaz zostaniecie tylko oskubani przez ten bank, bo tylko ten bank na tym zarabia a wy zostaniecie na lodzie! WBK Aviva nie obejmie zobowiazan z tego ubezpieczenia, bo ten pakiet nie jest dla was!! Ostrzega oszukany i okradziony klient Banku Zachodniego odzial Szprotawa(...)”.

 

rencista

 

Iwona poskarżyła się innym czytelnikom serwisu na niemiłą obsługę w jednym z oddziałów BZ WBK („wymądrzale panie bardzo wyniosłe nie rozumiejący klijentów ręce opadają”), natomiast niejaki zabal uważa, że bank obciąża posiadaczy rachunków osobistych zbyt wysokimi opłatami zaraz po zawarciu umowy o prowadzenie ROR-u („Podpiszesz konto? Szybko zmienią zasady i dowalają płatności. Oszustwo”). Oczywiście na temat BZ WBK padło także kilka pozytywnych komentarzy, przy czym „kilka” to bardzo adekwatne określenie, bowiem było ich dokładnie trzy. Wśród nich znajdziemy opinię tunaa'y, która chwali profesjonalizm pracowników banku („Przeszłam z pekao są do zachodniego. Mila obsługa, odpowiedzialna, w życiu nie widziałam, że tak można pomóc człowiekowi, od tak. Polecam”).

 

Getin Bank uplasował się na drugiej pozycji pod względem niechęci użytkowników Sfery-finansow.pl w marcu. Szesnaście „negatywów” to głównie narzekania na opieszałość obsługi oraz długi czas oczekiwania na zrealizowanie operacji. Oddajmy głos Katarzynie: „Nawet nie chce mi się opisywać sytuacji. Niekompetencja pracowników jest wprost przerażająca. 12 lutego dokonałam przelewu zagranicznego - płatność za fakturę. miał wyjść następnego dnia - a dopiero 18 lutego dostałam informację, że z powodu braku rachunku rozliczeniowego w przelew nie został zrealizowany (!) Tydzień zajęła im weryfikacja prostej operacji. To jeszcze nic - pod koniec roku inny przelew zagraniczny nie w ogóle wykonany! Bez żadnej informacji ze strony banku - zagraniczny kontrahent po miesiącu o płatność której pracownicy nie wykonali! Żenujący poziom obsługi klienta, wieczne kolejki, rotacja pracowników na poziomie Biedronki, każdy kolejny zachowuje się tak, jakby przelew zagraniczny graniczył z czarną magią. Ja już pożegnałam się z tym bankiem i nigdy więcej”. W tym samym tonie wypowiada się Krzysztof: „Niestety, ten bank to tragedia. Infolinia to koncert niekompetencji i ignorancji. Totalny bałagan. Trzy razy dostali pełnomocnictwo do kredytu (dwa razy pocztą z oddziału, raz e-mailem). Dziś na infolinii dowiedziałem się że pełnomocnikiem nie jestem, a do oddziału powinienem przyjść z notariuszem bo pełnomocnictwo musi być poświadczone notarialnie ! Masakra !!! Stracę, ale rozstanę się z tą bandą !”

 

Katarzyna

 

Głosy pozytywne? Owszem, są, ale nawet mniej niż w przypadku BZ WBK, bowiem zaledwie dwa, ale dosyć dobitne w wydźwięku. Agata chwali Getin Bank zaiste mocno: „mam u nich kredyt gotówkowy, który był najlepszy na rynku w czasie gdy takich pieniędzy potrzebowałam. wszystko jasne, warunki sensowne, także wrażenia na plus”.

 

agata

 

Od internautów oberwało się też bankowi Credit Agricole, ale w tym przypadku lepiej wygląda stosunek „negatywów” do „pozytywów” - tych pierwszych było 15, zaś drugich – 6. Tematyka wpisów? Można rzecz, że klasyka klasyki, czyli narzekania na wysokości opłat za prowadzenie rachunków, podwyżki prowizji i pomyłki w wyliczaniu ofert kredytowych oraz pochwały dla kompetentnego i miłego w obyciu personelu.

 

Przebrnęliśmy już przez niewesołą część marcowego Opiniometru, teraz więc czas na podsumowanie komentarzy pozytywnych. Polskie banki nie mogą mieć powodów do zadowolenia, bowiem żaden z nich nie zebrał w ubiegłym miesiącu 10 i więcej „pozytywów”. Do tej wartości zbliżył się Sygma Bank (do tej pory lider rankingu negatywnych ocen), który pozytywnie skomentowano ośmiokrotnie. Użytkowniczka Klarysa stwierdza, że przez cały okres współpracy z bankiem nie odnotowała żadnych problematycznych sytuacji („ja nigdy nie miałam problemów z sygma bankiem, a kartę kredytową mam już kilka lat”). Sygma Bank chwali też dawid klepacki („Jak podpisujecie umowe to chyba wiecie co podpisujecie, mam kredyty w kilku bankach i Sygma naprawde jest ok”).

 

Pozytywne - marzec 2015

 

Jeden komentarz pozytywny mniej zebrał na swoim koncie PKO Bank Polski. Wysoką jakość oferowanych usług i takiż standard obsługi podkreśla w swym poście elaela, która pisze: „u mnie w rodzinie 3 osoby mają konto w PKO BP i nikt ani razu nie narzekał. bank o wszystkim dobrze informuje i ze wszystkich uslug korzysta sie bez problemów. Nowe iPKO to naprawde swietny krok ze strony banku”. Tymon T jest z kolei zadowolony z szerokiego dostępu do bankomatów na terenie całego kraju („jeżdżę dużo po polsce i tylko pko bp spełnia moje oczekiwania. Łatwy dostęp do konta przez ipko i aplikację IKO. I co ważne dużo bankomatów i to bez prowizji"). Pierwszą trójkę banków z największą liczbą komentarzy zamyka Credit Agricole. Nie pierwszy raz w dziejach Opiniometru zdarza się, aby jeden bank przodował zarówno wśród najlepiej, jak i najgorzej ocenianych przez użytkowników serwisu instytucji finansowych. Warto podkreślić, że aż trzy banki (Pekao SA, mBank, BNP Paribas) nie doczekały się żadnego komentarza pozytywnego, podczas gdy wszystkie instytucje bankowe, którym w marcu przybyły opinii, otrzymały przynajmniej jeden „negatyw”.

 

elaela

 

Na koniec spójrzmy jeszcze na opinie neutralne. Zebrało się ich łącznie 34, z czego najwięcej przypadło w udziale eurobankowi (8), PKO BP (6) oraz – znów – Credit Agricole (4).

 

Neutralne - marzec 2015

 

Jak widać, w trzecim miesiącu 2015 roku trend został zachowany: wciąż dominują komentarze negatywne, w których klienci polskich banków aktywni na forum serwisu narzekają na niską jakość obsługi w placówkach i na infolinii, podwyżki opłat oraz biurokrację. Jako że polskie banki dopiero zaczynają wdrażać politykę zwiększania prowizji i płatności za korzystanie z kont lub kart, toteż można się spodziewać, że w kolejnych odsłonach Opiniometru (kolejna odsłona już za miesiąc) znajdziemy znacznie więcej negatywnych komentarzy na ten temat.

 

A głosy pozytywne? Tutaj znów widać, że nadal rozwija się trend sprzed kilku miesięcy – internauci chwalą odpowiadające ich oczekiwaniom produkty finansowe (przede wszystkim konta osobiste i kredyty gotówkowe) oraz nie szczędzą miłych słów pod adresem kompetentnych i kulturalnych pracowników placówek bankowych.

 

Dominik Balawender

 

   
www.Sfera-Finansow.pl

www.Sfera-Finansow.pl



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Stopy procentowe się nie zmienią
Zobacz następny artykuł:
Stopy procentowe się nie zmienią
Zamknij
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.