Logowanie Rejestracja
Opiniometr Sfery-finansow.pl: kwiecień 2015

Strona główna Wiadomości Opiniometr Sfery-finansow.pl: kwiecień 2015 Opiniometr Sfery-finansow.pl: kwiecień 2015

Opiniometr Sfery-finansow.pl: kwiecień 2015

Kwiecień 2015 roku to wyjątkowy miesiąc, jeśli chodzi o komentarze pozostawiane przez użytkowników Sfera-finansow.pl. Dlaczego? Zanotowaliśmy bowiem zmianę na pozycji lidera, zarówno pod względem ilości opinii ogółem, jak też w kategorii ocen negatywnych. Zanim przejdziemy do szczegółów, czas na tradycyjne już kilka słów wyjaśnienia. Przytaczane przez nas komentarze internautów zachowują oryginalną pisownię. W przypadku opinii negatywnych możliwe jest, iż ich część nie ma pokrycia w rzeczywistości, ale jest tzw. hejtem internetowym – zwracamy na to uwagę Czytelników. Ponadto, dwa banki (eurobank oraz PKO BP) umieściły wśród komentarzy wyjaśnienia swoich ekspertów kierowane do użytkowników serwisu Sfera-finansow.pl. Nie uwzględniamy ich w ilościowym zestawieniu opinii.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 6 maja 2015
Zobacz więcej:

 

 

W marcu internauci pozostawili na forum Sfery-finansow.pl 173 opinie o działalności polskich banków. W ubiegłym miesiącu komentarzy było 196, widać więc znaczący przyrost wpisów (o 23 opinie). Nie będzie chyba  niespodzianką, że ocen negatywnych kolejny już raz było najwięcej. Tym razem padło ich 134, czyli 68,3 proc. całości. Wpisów neutralnych zebrało się w kwietniu 42 (21,4 proc.). Jak widać jedynie 20 komentarzy miało charakter pozytywny (10,2 proc.).

 

Opiniometr Sfery-finansow.pl

 

Bankiem, który w kwietniu zebrał najwięcej opinii okazał się – to niespodzianka – PKO Bank Polski z 34 komentarzami. O dwa wpisy mniej zebrał Bank Zachodni WBK. Pierwszą trójkę zamyka Credit Agricole z 30 komentarzami. Najrzadziej komentowano w kwietniu mBank – jeden wpis, do tego negatywny.

 

Opinie - IV 2015

 

PKO BP zajął niechlubne pierwsze miejsce w kategorii najgorzej ocenianych banków przez użytkowników portalu w ubiegłym miesiącu (23 "negatywy"). Czytając ich wpisy widać wyraźnie co sprawiło, że bank (w poprzednich odsłonach Opiniometru zajmujący czołowe miejsca w zestawieniu pozytywnych komentarzy) w ciągu jednego miesiąca wyrósł na lidera rankingu  „negatywów”. Użytkownikom nie spodobało się czasowe wyłączenie systemu bankowości mobilnej i możliwości wypłacania środków z bankomatów, związane z połączeniem systemowym obu banków. Klient dawnego Nordea pisze: "Fuzja między bankami trwa już od października zeszłego roku ale nikt w tej instytucji nie pomyślał o tym jak ją zrobić tak aby nie było to ze szkodą dla klientów... niestety byłem klientem Nordea Bank który to został wchłonięty przez PKO BP, efekt, z powodu fuzji mam zablokowany dostęp do moich pieniędzy od piątku 17.04.2015 do poniedziałku 20.04.2015. Moja karta bankomatowa jest tą którą bank zablokował i nie mogę wypłacać pieniędzy . Gratuluje traktowania klientów dawnego banku Nordea i życzę aby jak najwięcej z nich pożegnało się z PKO BP”. „Po tej całej fuzji nie mam dostępu do bankowości internetowej. Używam linuksa, czyżby w tym był problem ? Dzwoniłem na infolinię, ale z nimi się rozmawia jak ze ślepym o kolorach. Spadam z tego pseudobanku” - pisze użytkownik o oryginalnym nicku ja.

 

Negatywne IV 2015

 

Byli klienci Nordei narzekają z kolei na system e-bankowości największego banku detalicznego w Polsce. W ich opinii jest nieprzejrzysty, mało intuicyjny i brakuje mu części opcji, które wcześniej posiadało rozwiązanie Nordei. Oddajmy głos internaucie o nicku kupiony z Nordea: „Nordea wracaj ! Od 20-04-2015 to jakiś koszmar a nie rachunek internetowy dla firmy. Nie mam możliwości szybkiego wyświetlenia przelewów tylko wychodzących (zrealizowanych). Nie wspominam o możliwości filtrowania. Przecież nie będę pobierał historii w xls i jej sortował. Na stronie mieści się tylko 10 wierszy (wszystko wpada do jednego wora). 1/8 to jakaś przewijana reklama. Historia rachunku jest do wglądu tylko 13m do tyłu (właśnie rozliczam PIT`a i chcę sprawdzić wszystkie przelewy do ZUS) Za przyjemność cofnięcia się PKO rząda 30PLN !!! W Norda mogłem przeglądać historię zleceń nawet 5 lat wstecz”. Komentarze pozytywne ze strony internautów także się znalazły, ale było ich niewiele (4), podobnie jak neutralnych opinii (7).

 

Opinia negatywna1

 

PKO BP należy jednak oddać sprawiedliwość. Przedstawiciel banku śledził pojawiające się komentarze i publikował na forum odpowiedzi, które mogły rozwiać część wątpliwości rozgoryczonych klientów. Pod tym względem należy też wyróżnić eurobank – jego pracownicy także starali się odpowiadać na wpisy użytkowników portalu.

 

 

Treść negatywnych komentarzy kierowanych w kwietniu pod adresem BZ WBK to zbiór klasyki narzekań na polski system bankowy. Niejakiego Pypeca zirytowała jakość obsługi w jednym z oddziału banku („Poczatek stycznia wizyta w filii WBK w Kątach Wrocławskich - 40 minut liczenia banknotów (ponad 100tys) po czy stwierdzają - że nie ma lokaty na 3% i oddają pieniądze przy wszystkich klientach ! Skarga internetowa - tzw obsługa klienta - do dzis nie ma żadnej reakcji. Ostrzegam - obsługa na poziomie komuny ! Ostrzegam z daleka od tego banku”). Użytkownika Maćka zdenerwowały z kolei podwyżki opłat i prowizji, czyli rzeczywistość, z którą muszą obecnie obcować klienci większości instytucji finansowych w Polsce. Skala rozczarowania musiała być ogromna, skoro Maciek zdecydował się na tak długi komentarz: „Jestem klientem tego banku od 16-tu lat i jak na początku byłem bardzo zadowolony tak teraz uważam że BZ WBK otwiera ranking najgorszych banków. (…) około sześć miesięcy temu zobaczyłem , że bank zaczął mi pobierać różne dodatkowe opłaty (karta bankomatowa, prowadzenie konta i jakieś ubezpieczenie) uzbierało się tego wszystkiego około 20 złotych miesięcznie. Gdy zadzwoniłem na infolinie z pytaniem co jest grane skoro do tej pory nie było takich kosztów pani odpowiedziała mi, że zmieniły się regulaminy i dostałem taką informację droga elektroniczną (nie mailem lecz po zalogowaniu się do BZWBK24). Zrobione po cichu, ale pomyślałem no cóż trzeba było sprawdzać wiadomości. Poszedłem bo oddziału by zrezygnować z konta (grudzień 2014) a tam zaoferowano mi zupełnie darmowe konto „Godne Polecenia” (…) po raptem dwóch miesiącach znów zaczęli mnie obciążać za kartę ale tym razem już nie 5 zł jak poprzednio, a 7 zł… Czara goryczy się przelała i postanowiłem zrezygnować z usług (...). Zgłosiłem reklamację, że nie zgadzam się na nowy regulamin i stawki za usługi i zażądałem zwrotu pobranych opłat wraz z ustawowymi odsetkami. Na szczęście kilka dni temu zwrócili pieniądze bo musieli. Pozostało mi jeszcze kilka rat kredytu u nich a później już nie chcę o nich słyszeć! (…) kursy walut maja najgorsze z możliwych a dodatkowo przy wymianie pobierają prowizję. (...)”.

 

 

Klienci BZ WBK aktywni na portalu Sfera-finansow.pl nie byli szczodrzy, jeśli chodzi o pozytywne oceny ich banku. Padły zaledwie 3 takie komentarze.

 

 

Podium  mało chlubnego rankingu najgorzej ocenianych w kwietniu banków zamyka Credit Agricole. Reklamowany przez Juliette Binoche bank po raz kolejny spotkał się z falą nieprzychylnych komentarzy ze strony internautów. Czym tym razem zalazł im za skórę? Viki skarży się na różnice między harmonogramem spłat kredytu konsumpcyjnego, który otrzymała do ręki, a danymi zawartymi w systemie banku („Nikomu nie polecam!!!!!wzielam kredyt konsumpcyjny w tym banku na odkurzacz.wyslali mi harmonogram do splaty do 14 kazdego miesiaca a dzis sie dowiedzialam ze musze odsetki zaplacic bo idiotyczny bank ma w systemie ze powinnam placic do trzeciego nkazdego miesiaca. Dostalam przeciez od nich harmonogram i jakis idiota pracownik zle wypisal a teraz ja musze biegac i to wyjasniac zeby nie placi odsetek.Nie polecam nikomu!”).

 

negatywnaIV2

 

Internauci wytykają również m.in. długotrwałe procedury (Seba - „Zatem, błyskawiczne raty online, to w przypadku tegoż banku kilka dni. W innych bankach zajmuje to 15 min max, tutaj kilkadziesiąt godzin, o ile nie set godzin. Kompromitacja. Dodam, że w tym czasie zero kontaktu z klientem ze strony banku. Zero!”) oraz na wzrost opłat za korzystanie z innych funkcji bankomatu niż wypłata środków (Eli - „5zł - opłata za sprawdzenie konta w bankomacie.... Niezły interes”).

 

 

Sprawdźmy teraz, co słychać po „słonecznej stronie bankowego życia”, czyli przyjrzyjmy się komentarzom pozytywnym. Jak wspomnieliśmy wcześniej, w kwietniu było ich zaledwie 20. Żaden z banków nie przebił magicznej granicy 10 ocen, co więcej, żaden się do tej liczby nawet zbliżył. Symptomatyczne jest także to, że o ile każda z instytucji finansowych, która w ubiegłym miesiącu została przez internautów oceniona, dostała przynajmniej po jednym „negatywie”, o tyle znalazły się aż cztery banki (BPH, eurobank, Raiffeisen Polbank i mBank), które nie zasłużyły – zdaniem komentujących – na ani jeden „pozytyw”.

 

Pozytywne IV2015

 

Liderem rankingu pozytywnych ocen jest Sygma Bank, na której koncie znalazło się 6 takich wpisów. Warto przy tym podkreślić, że użytkownicy nie tylko Sygmę chwalili; padło także pod jej adresem 19 komentarzy negatywnych. Kolejne lokaty zajęły instytucje finansowe, które wyróżniły się w oczach użytkowników Sfery-finansow.pl „in minus”, czyli PKO BP z 4 „pozytywami” i BZ WBK z 3 takimi ocenami.

 

NeutralneIV2015

 

W przypadku komentarzy pozytywnych widać, że internauci raczej chwalą ogólne wrażenie, które wywołało u ich korzystanie z usług danego banku. Krytyka dotyczy częściej konkretnych sytuacji lub oferowanych produktów, pochwały zaś mają o wiele bardziej generalny charakter. Przytoczmy słowa Ewy o BZ WBK: „Mam konto w BZWBK wszystko na najwyższym poziomie,obsługa bardzo mila i kompetentna .Ten bank spełnia moje oczekiwania.Oczywiście polecam wszystkim.Jestem bardzo zadowolona”. W podobnym tonie wypowiada się daszny: „Bez dwóch zdań. bez żadnych cudactw, wymysłów i zbędnej papierologi. Serwisu lepszego nie widziałem, a obsługa też profesjonalna w oddziale. Swoją sprawę załatwiłem kilka sekund, az się zapytałem czy na pewno wszystko”.

 

PozIV

 

Opinie z kwietnia pokazują dobitnie, że bank, do tej pory oceniany przez internautów raczej pozytywnie, może stracić wiele w ich oczach, jeśli choćby na chwilę będą mieli trudności z wykonywaniem przelewów i wypłacaniem środków – nawet w sytuacji, gdy nie mamy do czynienia z awarią, a zaplanowaną przerwą techniczną, o której bank wcześniej poinformował.

 

Dominik Balawender

 

   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.