Logowanie Rejestracja
Odszkodowanie za nieudane wakacje

Strona główna Wiadomości Odszkodowanie za nieudane wakacje Odszkodowanie za nieudane wakacje

Odszkodowanie za nieudane wakacje

Urlop zbliża się wielkimi krokami, a Ty myślami jesteś już na plaży. Wraz ze znajomymi wykupiliście wycieczkę do jednego z tropikalnych rajów, które do tej pory podziwiałeś jedynie w telewizji. Co jednak zrobić, kiedy wymarzony wyjazd znacznie odbiega od tego, co widzieliśmy w reklamach biura podróży?

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 22 lipca 2015
Zobacz więcej:

 

Klitka zamiast apartamentu, brak basenu, spora odległość od plaży - różnic może być wiele, a każda z nich znacząco pogarsza jakość całego naszego wypoczynku. Co zrobić, kiedy po dotarciu na miejsce okazuje się, że oferta przedstawiona w biurze podróży była mocno „naciągana”? Czy mamy możliwość zwrotu kosztów bądź ukarania nieuczciwego organizatora?


Reklamacja nieudanej wycieczki


Przed wykupieniem wycieczki zazwyczaj poświęcamy dużo czasu na przeanalizowanie ofert poszczególnych biur podróży, wybierając tę jedną wymarzoną dla siebie. Zanim jednak podpiszemy umowę, powinniśmy dobrze przestudiować dokument i sprawdzić co rzeczywiście jest uwzględnione w ofercie wyjazdowej. Musimy dopytać organizatora o pozornie nieistotne drobiazgi, np. czy hasło „bliskość morza” z folderu reklamowego oznacza 10 m czy 10 km. To właśnie zgodnie z tymi ustalonymi w umowie standardami ma przebiegać nasz wypoczynek. Zawierając z nami umowę, biuro podróży zobowiązuje się bowiem do dostarczenia nam pełnowartościowej usługi - jeżeli organizator nie wywiąże się z umowy i nie zapewni nam obiecanych warunków, mamy możliwość złożenia reklamacji...


Co i w jaki sposób reklamować?


W sytuacji urlopowych nieprawidłowości murem stoją za nami przepisy. Przykłady niezgodności, na które warto się oficjalnie skarżyć to np. niższy standard hotelu, nieświeże jedzenie, inny program zwiedzania niż ten zapowiadany. Innymi słowy reklamacji podlegają wszelkie niedotrzymania zobowiązań zawartych w umowie, których wina nie leży po naszej stronie.


W przypadku sporządzania reklamacji możemy skorzystać z gotowego wzoru dostępnego w internecie bądź samemu sporządzić takie pismo. Musimy opisać w nim zaistniałą sytuację (najlepiej z dowodami np. w postaci zdjęć, rachunków) i przedstawić swoje żądania. Pamiętajmy, by skarga zawierała nasze dane osobowe, numer umowy oraz dane biura podróży. Na złożenie takiej reklamacji u organizatora mamy maksymalnie 30 dni od dnia zakończenia wyjazdu. On z kolei również w ciągu miesiąca musi się ustosunkować do naszej skargi – jeśli tego nie zrobi to znaczy, iż uznał reklamację za uzasadnioną. 


Nieuczciwość biura podróży może zostać ukarana


Zadośćuczynienie za stracony urlop można uzyskać także na drodze sądowej. Według polskiego prawa urlop jest bowiem dobrem osobistym, a dostarczenie nam przez biuro podróży niepełnowartościowej usługi jest nie tylko nie wywiązaniem się z umowy, lecz także naruszeniem wyżej wspomnianego dobra. Z żądaniem zapłaty za zmarnowany urlop można więc zwrócić się bezpośrednio do sądu, niestety proces ten może być długi i kosztowny....

   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.