Logowanie Rejestracja
Firmy pożyczkowe coraz aktywniej komunikują w sieci

Strona główna Wiadomości Firmy pożyczkowe coraz aktywniej komunikują w sieci Firmy pożyczkowe coraz aktywniej komunikują w sieci

Firmy pożyczkowe coraz aktywniej komunikują w sieci

Branża pożyczek online szybko reaguje na rosnącą konkurencję i zmieniające się upodobania Polaków, coraz aktywniej działając w Internecie. Jak pokazują wyniki II edycji badania „Mikropożyczki w sieci”, w I kwartale 2014 roku marki czołowych firm pożyczkowych pojawiały się w Internecie o ponad 50% częściej niż w ostatnim kwartale 2013 roku. Które z nich działają najaktywniej? Jakie kanały są najczęściej stosowane przez branżę? Jakie tematy poruszają Polacy, dyskutując o mikropożyczkach? 

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 24 kwietnia 2014
Zobacz więcej:

 

„Mikropożyczki w sieci” to II edycja badania przeprowadzonego przez „Loan Magazine” we współpracy z Ferratum Bank i Sferą Group. Przy pomocy narzędzia do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych Brand24 przeanalizowano pojawiające się w I kwartale 2014 roku 7004 wątki dotyczące czołowych marek firm pożyczkowych działających online. Pod uwagę wzięto następujące marki: Vivius, Wonga, Ekspres Kasa, NetCredit, Ofin, Pożyczkaplus, SMS365, Lendon, MiniCredit, SMS Kredyt, Kasomat, Kredito24, OKMoney, SohoCredit oraz ViaSMS. Zebrane materiały zostały podzielone na 8 kategorii: Facebook, mikroblogi, blogi, fora internetowe, newsy, video, foto oraz inne. Na tej podstawie wyłoniono zwycięzców w 5 kategoriach – kanałach najczęściej stosowanych w komunikacji branży. Chcąc sprawdzić tendencję aktywności firm pożyczkowych, wyniki badania zestawiono z wynikami jego wcześniejszej edycji, podsumowującej obecność ww. marek w Internecie w IV kwartale 2013 roku.

 

Liderzy komunikacji


W I kwartale 2014 roku najdynamiczniej w sieci działał Vivus, który pojawił się w Internecie 1692 razy, zajmując pierwsze miejsce w 4 z 5 kategorii. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się kolejno Kredito24 i Netcredit, z odpowiednio 869 i 805 wpisami.

 

Najpopularniejszym kanałem komunikacji wśród pożyczkodawców jest Facebook. Łącznie marki firm pożyczkowych zostały wymienione w 1822 wątkach na portalu społecznościowym. Oprócz wzmożonej aktywności samych pożyczkodawców i ich „fanów”, duży ruch został stworzony przez pośredników kredytowych, którzy traktują Facebook jako kanał promocji swoich usług. Największa liczba wpisów na Facebooku dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy. Następne pod względem aktywności były Netcredit i Ekspres Kasa, z kolejno 280 i 270 wpisami.

 

Wzrosła również aktywność marek firm pożyczkowych w kategorii newsy. W analizowanym kwartale powstały 783 wątki, a więc o 314 więcej niż w poprzednim kwartale. Po części jest to wynikiem działalności samych pożyczkodawców, którzy informowali media o swoich działaniach. Inicjatorem wielu artykułów są jednak także inne podmioty działające na rynku finansowym oraz redakcje portali, na których pojawiały się newsy.

 

13 z 15 marek dużo aktywniej


Porównując wyniki badania za pierwszy kwartał 2014 roku z rezultatami za ostatni kwartał 2013 roku, można zauważyć wyraźnie znaczny wzrost aktywności marek firm pożyczkowych w sieci. 13 z 15 analizowanych marek zwiększyło swoją aktywność w Internecie. Łącznie marki firm pożyczkowych pojawiły się w sieci w analizowanym kwartale 7004 razy, czyli o ponad 50% częściej niż w ostatnim kwartale 2013 roku. Największy wzrost obecności widać na Facebooku. Znacznie więcej ukazało się wątków na forach oraz materiałów z kategorii newsy. Największy wzrost aktywności zanotował Netcredit.

 

O czym dyskutują Polacy? 


W I kwartale 2014 roku na forach ukazało się 1113 wątków dotyczących badanych marek firm pożyczkowych. Polacy dyskutowali głównie na portalach dotyczących tematów finansowych i prawnych, ale rozmowy o pożyczkach pojawiały się również na witrynach ogólnoinformacyjnych, budowlanych i parentignowych.


Jednym z głównych wątków dyskusji był temat Biura Informacji Kredytowej i przy okazji, często nieodróżnianych od BIK-u, Biur Informacji Gospodarczej. Internauci pytają innych użytkowników, które z firm sprawdzają pożyczkobiorcę w BIK-u, jakie informacje znajdują się w bazach i jaki mają one wpływ na przyszłe korzystanie z usług finansowych. Wątki na forach ukazują także chęć zachowania anonimowości Polaków przy zaciąganiu pożyczek. Obok szybkości i wygody, przewagą pożyczek online nad tymi udzielanymi w tradycyjnym kanale sprzedaży jest możliwość zachowania anonimowości gwarantowana przez sieć.


W dyskusjach internautów widać wzrost wiedzy Polaków o rynku mikropożyczek. Więcej korzystamy z pożyczek online, przez co więcej wiemy o samych firmach, procesie zaciągania pożyczki, ale także o samym rynku. Internauci udzielają sobie porad odnośnie ofert firm pożyczkowych, w kwestiach formalnych czy w sytuacjach problemów ze spłatami zaciągniętych pożyczek. Dużą rolę we wzroście poziomu merytoryki dyskusji z pewnością odgrywają obecni na forach finansowych eksperci, służący internautom fachowymi radami.
 

   
Ofin.pl

Ofin.pl



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 1)

Autor: celina Dodano: 2 maja 2014

takie czasy ;) ale warto przejrzeć wszystkie oferty. nam najbardziej pasowała ta ze skoku chmielewskiego więc mamy pożyczkę od nich. i spokojnie spłacamy.

« Czy powyższa informacja finansowa była pomocna?
|

Firmy pożyczkowe coraz aktywniej komunikują w sieci

Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.