Logowanie Rejestracja
Dialog z windykatorem – o czym należy pamiętać?

Strona główna Wiadomości Dialog z windykatorem – o czym należy pamiętać? Dialog z windykatorem – o czym należy pamiętać?

Dialog z windykatorem – o czym należy pamiętać?

Kilkudniowe opóźnienie, a tym bardziej przedłużająca się zwłoka z opłaceniem rachunków czy spłatą rat kredytu może zaowocować spotkaniem z firmą windykacyjną. Jak postępować w sytuacji, gdy przyjdzie nam stanąć oko w oko z windykatorem? Jak podjąć negocjacje z wierzycielem?

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 18 grudnia 2012
Zobacz więcej:

Najczęściej kłopoty finansowe, a czasem zwykłe zapominalstwo sprawiają, że nie uregulujemy należności w wyznaczonym terminie. Spóźniając się z opłatami nie bądźmy zdziwieni, kiedy któregoś dnia do naszych drzwi zapuka windykator. Będzie on próbował w imieniu wierzyciela, czyli osoby lub instytucji, której zalegasz z opłatami, odzyskać dług.

 


Teoretycznie firma windykacyjna powinna wysłać zawiadomienie dotyczące zaległości z prośbą o ich uregulowanie. Pismo powinno zawierać dokładne informacje na temat nieopłaconego rachunku lub też rachunków, dokładną kwotę zadłużenia, datę wystawienia faktury oraz dzień, do którego należało zapłacić należność. Ponadto zadaniem windykatora jest prowadzenie negocjacji i rozmów, mających doprowadzić do ugody i znalezienia jak najkorzystniejszego rozwiązania zaistniałej sytuacji np. podzielenie spłaty należności na raty, wyznaczenie nowego terminu zapłaty.
Pamiętaj, że moment rozpoczęcia czynności windykacyjnych nie jest równoznaczny z oddaniem sprawy do sądu. Warto pokazać, że jesteśmy gotowi do wypracowania kompromisu w danej sytuacji. Gdy zaczynamy regularnie unikać nawiązania jakiegokolwiek dialogu i dalej nie spłacimy choćby części większego zadłużenia, wówczas możemy spodziewać się, że nasza sprawa zostanie przekazana do sądu, który wyda orzeczenie równoznaczne z przejęciem problematycznej kwestii przez komornika.

 


Firma windykacyjna nie ma prawa nachodzić Cię w domu czy pracy, kierować groźby pod Twoim adresem czy próbować wymusić na Tobie jakiekolwiek działania. Nie daj się zastraszyć sądem czy więzieniem.

 


Jednak podstawową zasadą w momencie pojawienia się kłopotów z uregulowaniem zobowiązań jest komunikowanie się z samym wierzycielem. Rozmowy można prowadzić osobiście lub telefonicznie. Ważne, aby utrzymywać z nim kontakt na bieżąco i dać mu pełne oraz rzetelne informacje na temat własnej sytuacji finansowej. Wychodzenie z inicjatywą może rozwiązać sprawę bez konieczności odbywania procesu sądowego czy egzekucji komorniczej, która sprawi, że nasz budżet zostanie dodatkowo obciążony wysokimi odsetkami, jak i kosztami związanymi z postępowaniem sądowniczym i komornika.

 


Jeśli problemy ze spłatą zadłużenia ciągną się przez dość długi czas, warto sprawdzić czy nie uległo ono przedawnieniu. W zależności od rodzaju zobowiązania może to nastąpić po 3 lub 10 latach.

Sylwia Stwora


   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!

« Czy powyższa informacja finansowa była pomocna?
|

Dialog z windykatorem – o czym należy pamiętać?

Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.