Logowanie Rejestracja
Biedronka powie „tak” płatnościom mobilnym?

Strona główna Wiadomości Biedronka powie „tak” płatnościom mobilnym? Biedronka powie „tak” płatnościom mobilnym?

Biedronka powie „tak” płatnościom mobilnym?

Sieć dyskontów Biedronka zamierza zwiększyć wygodę swoich klientów poprzez umożliwienie im opcji płacenia za zakupy przy pomocy telefonu komórkowego. Regulowanie należności za dokonywaną transakcję ma odbywać się dzięki specjalnej mobilnej aplikacji i ma być możliwe jeszcze w tym roku.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 8 stycznia 2013
Zobacz więcej:

Jedna z największych sieci handlowych na terenie naszego kraju konsekwentnie unika instalowania w swoich sklepach terminali tym samym eliminując możliwość płatności kartami. Powodem są utrzymujące się wysokie stawki opłaty interchange pobierane od każdej transakcji przez organizacje płatnicze Mastercard (od 1 stycznia – od 1,11 do 1,3 proc.) i Visa (od 1 stycznia – od 1,25 do 1,3 proc). Ponadto sieć nie chce podnosić cen oferowanych produktów, co byłoby nieuniknione w przypadku wprowadzenia płatności plastikowym pieniądzem.

 


Jednak jeszcze w tym roku klienci dyskontu, będącego własnością firmy Jeronimo Martins Polska, mają zyskać alternatywę dla płatności gotówką w postaci specjalnej aplikacji na smartfony. System opracowany wspólnie z firmą ICP Polska będzie oparty o rachunek przedpłacony, zasilanym poprzez np. przelew z konta osobistego.

 


Do funkcjonowania aplikacja będzie potrzebowała połączenia z internetem, dlatego też w sklepach powstaną sieci wi-fi. Program ma być prosty w użyciu i maksymalnie obniżać czas regulowania należności za zakupy. Gdy klient znajdzie się przy kasie będzie musiał włączyć zainstalowany wcześniej program i wpisać kod PIN. Podczas, gdy kasjer będzie skanował poszczególne produkty, trzeba będzie wybrać opcję „płacę”, powodującą wygenerowanie sześciocyfrowego kodu, który należy podać kasjerowi. Ten wpisze go na kasę, a na wyświetlaczu telefonu pokaże się należność do uregulowania, którą trzeba będzie zatwierdzić.

 


Firma Jeronimo Martins Polska chce, aby prowizja za płatności mobilne wynosiła 0 proc. i prowadzi negocjacje w tej sprawie z kilkoma bankami. Pozostaje tylko jedno pytanie, czy dość przełomowy pomysł Biedronki, o ile wejdzie w życie, zyska uznanie jej klientów?

 

Sylwia Stwora


   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.