Logowanie Rejestracja
Banki zawalczą o satysfakcję klientów

Strona główna Wiadomości Banki zawalczą o satysfakcję klientów Banki zawalczą o satysfakcję klientów

Banki zawalczą o satysfakcję klientów

Jedna trzecia Polaków nie jest zadowolona ze swojej obecnej instytucji finansowej i nie wybrałaby jej po raz drugi. Jednocześnie 88% klientów korzystało w swoim życiu z usług tylko jednego banku. Jest to najwyższy wynik w tej części Europy.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 7 września 2012
Zobacz więcej:

Z badań zleconych przez firmę Delloite, zaprezentowanych w raporcie „Kurs na zmiany. Doświadczenie klienta w relacji z bankiem”, wynika że, Polacy nie są usatysfakcjonowani ze swojej dotychczasowej współpracy z instytucjami finansowymi. Nie są też skłonni do jej zmiany. Przykładowo na Słowacji ponad połowa obywateli tego kraju korzysta z usług co najmniej jednego banku, a odsetek niezadowolonych klientów instytucji finansowych, którzy nie wybraliby jej ponownie jest o ponad 10% niższy niż w Polsce.



Poziom ubankowienia Polaków jest obecnie niższy niż naszych sąsiadów w regionie, jednak w najbliższym czasie sytuacja ta będzie się dynamicznie zmieniać i będziemy częściej zmieniać instytucje finansowe. Nastąpi to w efekcie zwiększenia dostępności tego typu usług i pojawienia się nowych, pozabankowych podmiotów jak: firmy telekomunikacyjne, serwisy społecznościowe czy platformy transakcyjne, które także będą oferować usługi finansowe. Stąd też dotychczas istniejące instytucje finansowe będą musiały dostosować się do zmian i zawalczyć o klientów.



Badanie Delloite pokazało, że polscy klienci banków oczekują, że ich instytucja finansowa wykaże się indywidualnych i całościowym podejściem do ich finansów. Stają się bardziej lojalni, gdy mogą porozmawiać o swoich finansach z kompetentną osobą. Od instytucji finansowych oczekują rozwiązań i produktów ściśle dopasowanych do ich potrzeb. Chcą też, żeby były dla nich przewodnikiem na rynku finansowym. Polacy przyznają, że obecnie banki nie pomagają im odnaleźć się w świecie finansów i często wykorzystują ich niewiedzę w tej dziedzinie. Jako najbardziej zniechęcający element skutkujący brakiem satysfakcji z usług instytucji finansowych, badani podają brak wiedzy o produktach bankowych. Wskazują oni także na nierzetelność reklam i zawartych w nich informacji o usługach.



Kluczem do sukcesu banków w Polsce jest przywiązanie większej wagi do obsługi i jakości oferowanych usług. Należy zindywidualizować swoje podejście i właściwie zadbać o satysfakcję klientów. W tym może pomóc inna ich segmentacja, opierająca się nie tylko na poziomie dochodów, ale też wieku, etapie życia, na którym się znajdują oraz wielkości miejscowości, w której mieszkają.

   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Hakerzy zaatakowali mBank
Zobacz następny artykuł:
Hakerzy zaatakowali mBank
Zamknij
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.