Logowanie Rejestracja
Akademia Dostępnych Finansów NBP

Strona główna Wiadomości Akademia Dostępnych Finansów NBP Akademia Dostępnych Finansów NBP

Akademia Dostępnych Finansów NBP

Narodowy Bank Polski rozpoczął akcję edukacyjną i otworzył Akademię „Dostępne Finanse”. Ma ona za zadanie podniesienie poziomu ubankowienia Polaków i popularyzację wykorzystywania narzędzi obrotu bezgotówkowego.

Autor: Kamila_Szewczak | Dodano: 6 września 2012
Zobacz więcej:

Polska jest jednym z najmniej ubankowionych krajów w Europie. W kraju, problem ten dotyka szczególnie mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi. W celu przeciwdziałania temu zjawisku, NBP podjęło działania na szczeblu centralnym, dążące głównie do obniżenia stawek interchange za transakcje bezgotówkowe. Teraz zaczyna działać także lokalnie, uruchamiając Akademię „Dostępne Finanse”.



W 2012 roku Akademia odwiedzi trzy miasta Polski: Szczecin, Poznań i Opole. Akcja potrwa do 2015 roku i w tym czasie będzie prowadzona łącznie w 16 miejscowościach, w trzymiesięcznych odstępach czasowych. W tamtejszych oddziałach NBP zostaną zorganizowane spotkania, na których mieszkańcy będą mogli zwiększyć swoją wiedzę z zakresu produktów bankowych. Poznają również korzyści płynące z posiadania i korzystania konta osobistego czy karty płatniczej oraz zasady obroty bezgotówkowego. Przygotowano też broszury informacyjne: „Finanse dla seniora”, „ABC finansów osobistych” i „Karty płatnicze – co warto o nich wiedzieć”.



Działania podjęte podczas spotkań Akademii „Dostępne Finanse” będą później kontynuowane przez wybranych ze społeczności lokalnej ambasadorów obrotu bezgotówkowego. Ich zadaniem będzie dotarcie do najmniej ubankowionych regionów i kontynuowanie edukowania ludzi w zakresie bezgotówkowych instrumentów płatniczych.



Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie internetowej NBP: www.nbp.pl.

   
Banking-Magazine

Banking-Magazine



Dodaj opinię/skomentuj powyższą wiadomość:

Autor:
Treść:

Komentarze:   (łacznie 0)

Jak dotąd nikt nie skomentował powyższej wiadomości. Napisz pierwszy komentarz!
Banki zawalczą o satysfakcję klientów
Zobacz następny artykuł:
Banki zawalczą o satysfakcję klientów
Zamknij
Ta strona używa COOKIES. Za ich pomocą zbieramy dane jedynie w celach statystycznych. Możesz usunąć pliki cookies z dysku twardego a także zablokować ich zapisywanie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w regulaminie.